Dnia 10 września 2009 roku przeprowadzony został w Urzędzie Miejskim w Wolsztynie audit recertyfikujący systemu zarządzania jakością z zakresu realizacji zadań w administracji publicznej wg normy ISO 9001:2008. Audit uzyskał pozytywną opinię przeprowadzających go auditorów oraz zgodę jednostki certyfikującej na przyznanie certyfikatu, którego wręczenie nastąpiło 25 listopada 2009 roku podczas Sesji Rady Miejskiej w Wolsztynie.
Jak zapisane zostało w ustanowionej Polityce Jakości celem Urzędu Miejskiego w Wolsztynie jest: "Zaspakajanie wymagań i oczekiwań Klientów w sposób profesjonalny i przyczyniający się zarówno do zwiększenia Ich zadowolenia z jakości świadczonych usług oraz obsługi przez Urząd, jak i umocnienie roli Urzędu wśród społeczności lokalnej, jako instytucji pełniącej służbę publiczną".
Każdy pracownik Urzędu ma świadomość, że nawet najdrobniejsza wykonywana przez niego czynność służy pełnemu usatysfakcjonowaniu Klienta.
Dla urzędu najistotniejszą rolę odgrywa Klient. Dlatego podstawowym wyznacznikiem skuteczności funkcjonowania systemu jest spełnienie oczekiwań Klienta – społeczności lokalnej. Dzięki wdrożeniu systemu zarządzania jakością w Urzędzie - w naszym samorządzie lokalnym zbudowane zostało nowe podejście do obsługi klienta. Głównym celem jest zadowolenia klienta, wzajemne zrozumienie i partnerstwo.