W czwartek 26 października odbyła się XLV Sesja Rady Miejskiej w Wolsztynie:
Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie obrad.
2. Przyjęcie protokołu obrad z poprzedniej sesji.
3. Uchwalenie porządku obrad.
4. Podjęcie uchwały w sprawie celowości wykonania modernizacji dróg gminnych z wykorzystaniem środków Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych.
5. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Programu współpracy na rok 2007 Gminy Wolsztyn z organizacjami pozarządowymi oraz z podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
6. Podjęcie uchwały w sprawie przeniesienia własności nieruchomości w zamian za zaległości podatkowe.
7. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XXVIII/219/2005 Rady Miejskiej w Wolsztynie z dnia 31 marca 2005 roku w sprawie regulaminu udzielenia pomocy materialnej dla uczniów zamieszkałych na terenie gminy Wolsztyn.
8. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XL/337/2002 Rady Miejskiej w Wolsztynie z dnia 28 lutego 2002 roku w sprawie ustalania, rozliczania i obniżania obowiązkowego wymiaru zajęć dla niektórych nauczycieli zatrudnionych w szkołach i przedszkolach prowadzonych przez gminę Wolsztyn.
9. Podjęcie uchwały w sprawie regulaminu określającego na 2007 rok – wysokość oraz szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatków: za wysługę lat, motywacyjnego, funkcyjnego, mieszkaniowego, za warunki pracy jak również szczegółowych warunków obliczania i wypłacania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw.
10. Analiza oświadczeń majątkowych radnych.
11. Odpowiedzi na zgłoszone interpelacje.
12. Zapytania radnych.
13. Wolne wnioski i informacje
14. Raport o stanie gminy na koniec kadencji 2002 – 2006.
15. Sprawozdanie z działalności Rady Miejskiej w kadencji 2002 – 2006.
16. Zamknięcie obrad.
PANIE I PANOWIE RADNI, PANIE BURMISTRZU, PANIE I PANOWIE SOŁTYSI, NACZELNICY WYDZIAŁÓW I ZAPROSZENI GOŚCIE
Cztery lata temu w wyborach samorządowych dnia 27 października 2002 roku została wyłoniona Rada Miejska w Wolsztynie. Jako reprezentacja Gminy w strukturze samorządowej zajmowała ona eksponowaną pozycję. Wyrażają to szczególnie kompetencje zastrzeżone na rzecz samorządu gminnego, kompetencje stanowiące i kontrolne.
W okresie czteroletniej kadencji Rada ta obradowała 45 razy i podjęła 371 uchwał, w tym tylko 3 uchwały zostały uchylone przez Wydział Nadzoru i Kontroli Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego. Rada stanowiła przepisy powszechnie obowiązujące, uchwalała budżet, tworzyła swoje organy, komisje, podejmowała akty prawa cywilnego w sprawach majątkowych gminy. W ramach funkcji kontrolnych Rada kontrolowała nie tylko działalność Burmistrza, ale i gminnych jednostek organizacyjnych.
Wszyscy Radni zgodnie ze ślubowaniem pracowali dla dobra i pomyślności Gminy, działali zawsze zgodnie z prawem oraz interesami Gminy i jej mieszkańców, godnie i rzetelnie reprezentowali swoich wyborców, troszcząc się o ich sprawy nie szczędząc sił do wykonywania zadań gminy. Radni złożyli 82 interpelacje oraz 28 zapytań.
Od aktywności Radnych zależała sprawność i aktywność samej Rady. Nie było Sesji, która nie odbyłaby się z powodu braku frekwencji. Obecność poszczególnych Radnych wahała się od 100 % uczestnictwa we wszystkich Sesjach Rady, do 95,3 % frekwencji.
Rada sprawność swojej pracy oparła na aktywności poszczególnych komisji, których powołano 6. Komisje obradowały na 230 posiedzeniach. Członkom komisji, a szczególnie przewodniczącym poszczególnych z nich, składam serdeczne podziękowanie za pracę. Bez wysiłku komisji mała byłaby sprawność pracy Sesyjnej.
Panie i Panowie Radni!
Podziękowania za czteroletnią współpracę chciałbym złożyć Panu Burmistrzowi Andrzejowi Rogozinskiemu. Pan Burmistrz wraz ze swoimi współpracownikami realizowali w praktyce uchwały i ustalenia naszej Rady. Czynili to skutecznie, dzięki czemu zdecydowana większość podjętych uchwał została zrealizowana. Dziękuję Panu Burmistrzowi za współpracę i zrozumienie w sprawach związanych z rozwiązywaniem problemów naszego miasta i gminy.
Składam także serdeczne podziękowanie za współpracę sołtysom, dyrektorom i pracownikom gminnych jednostek organizacyjnych.
Panie, Panowie Radni!
Pozwólcie, że w waszym imieniu szczególne słowa uznania skieruję do wszystkich pracowników Urzędu Miejskiego. Ich codzienna, niekiedy mało widoczna praca w poszczególnych Wydziałach od Finansowo-Gospodarczego, poprzez Spraw Obywatelskich, Rolnictwa i Gospodarki Komunalnej, Infrastruktury i Ochrony Środowiska, Organizacyjnego, Biura Rady, Urzędu Stanu Cywilnego, oraz Straży Miejskiej składa się na obraz naszego Miasta i Gminy. Za wszystko, za czteroletnią współpracę, serdecznie dziękujemy.
Panie, Panowie Radni!
Pragnę wyrazić nadzieję, iż wybory 12 listopada dla naszego Miasta i Gminy wyłonią Radę, której członkowie zechcą i potrafią, ze sobą współpracować dla dobra naszej społeczności.
Przewodniczący RM
Wojciech Kazubski