Kontynuuj W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w "Polityce Cookies".
XLV Sesja Rady Miejskiej w Wolsztynie
2006-10-30 08:23:50


W czwartek 26 października odbyła się XLV Sesja Rady Miejskiej w Wolsztynie: 
Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie obrad.
2. Przyjęcie protokołu obrad z poprzedniej sesji.
3. Uchwalenie porządku obrad.
4. Podjęcie uchwały w sprawie celowości wykonania modernizacji dróg gminnych z wykorzystaniem środków Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych.
5. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Programu współpracy na rok 2007 Gminy Wolsztyn z organizacjami pozarządowymi oraz z podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
6. Podjęcie uchwały w sprawie przeniesienia własności nieruchomości w zamian za zaległości podatkowe.
7. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XXVIII/219/2005 Rady Miejskiej w Wolsztynie z dnia 31 marca 2005 roku w sprawie regulaminu udzielenia pomocy materialnej dla uczniów zamieszkałych na terenie gminy Wolsztyn.
8. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XL/337/2002 Rady Miejskiej w Wolsztynie z dnia 28 lutego 2002 roku w sprawie ustalania, rozliczania i obniżania obowiązkowego wymiaru zajęć dla niektórych nauczycieli zatrudnionych w szkołach i przedszkolach prowadzonych przez gminę Wolsztyn.
9. Podjęcie uchwały w sprawie regulaminu określającego na 2007 rok – wysokość oraz szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatków: za wysługę lat, motywacyjnego, funkcyjnego, mieszkaniowego, za warunki pracy jak również szczegółowych warunków obliczania i wypłacania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw.
10. Analiza oświadczeń majątkowych radnych.
11. Odpowiedzi na zgłoszone interpelacje.
12. Zapytania radnych.
13. Wolne wnioski i informacje
14. Raport o stanie gminy na koniec kadencji 2002 – 2006.
15. Sprawozdanie z działalności Rady Miejskiej w kadencji 2002 – 2006.
16. Zamknięcie obrad.


PANIE I PANOWIE RADNI, PANIE BURMISTRZU, PANIE I PANOWIE SOŁTYSI, NACZELNICY WYDZIAŁÓW I ZAPROSZENI GOŚCIE

                Cztery lata temu w wyborach samorządowych dnia 27 października 2002 roku została wyłoniona Rada Miejska w Wolsztynie. Jako reprezentacja Gminy w strukturze samorządowej zajmowała ona eksponowaną pozycję. Wyrażają to szczególnie kompetencje zastrzeżone na rzecz samorządu gminnego, kompetencje stanowiące i kontrolne.

                W okresie czteroletniej kadencji Rada ta obradowała  45 razy i podjęła 371 uchwał, w tym tylko 3 uchwały zostały uchylone przez Wydział Nadzoru i Kontroli Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego. Rada stanowiła przepisy powszechnie obowiązujące, uchwalała budżet, tworzyła swoje organy, komisje, podejmowała akty prawa cywilnego w sprawach majątkowych gminy. W ramach funkcji kontrolnych Rada kontrolowała nie tylko działalność Burmistrza, ale i gminnych jednostek organizacyjnych.

                 Wszyscy Radni zgodnie ze ślubowaniem pracowali dla dobra i pomyślności Gminy, działali zawsze zgodnie z prawem oraz interesami Gminy i jej mieszkańców, godnie i rzetelnie reprezentowali swoich wyborców, troszcząc się o ich sprawy nie szczędząc sił do wykonywania zadań gminy. Radni złożyli 82 interpelacje oraz 28 zapytań.

                 Od aktywności Radnych zależała sprawność i aktywność samej Rady. Nie było Sesji, która nie odbyłaby się z powodu braku frekwencji. Obecność poszczególnych Radnych wahała się od 100 % uczestnictwa we wszystkich Sesjach Rady, do  95,3 % frekwencji.

                Rada sprawność swojej pracy oparła na aktywności poszczególnych komisji, których powołano 6. Komisje obradowały na 230 posiedzeniach. Członkom komisji, a szczególnie przewodniczącym poszczególnych z nich, składam serdeczne podziękowanie za pracę. Bez wysiłku komisji mała byłaby sprawność pracy Sesyjnej.

Panie i Panowie Radni!
                Podziękowania za czteroletnią współpracę chciałbym złożyć Panu Burmistrzowi Andrzejowi Rogozinskiemu. Pan Burmistrz wraz ze swoimi współpracownikami realizowali w praktyce uchwały i ustalenia  naszej Rady. Czynili to skutecznie, dzięki czemu zdecydowana większość podjętych uchwał została zrealizowana. Dziękuję Panu Burmistrzowi za współpracę i zrozumienie w sprawach związanych z rozwiązywaniem problemów naszego miasta i gminy.
Składam także serdeczne podziękowanie za współpracę sołtysom, dyrektorom i pracownikom gminnych jednostek organizacyjnych.


Panie, Panowie Radni!
                Pozwólcie, że w waszym imieniu szczególne słowa uznania skieruję do wszystkich pracowników Urzędu Miejskiego. Ich codzienna, niekiedy mało widoczna praca w poszczególnych Wydziałach od Finansowo-Gospodarczego, poprzez Spraw Obywatelskich, Rolnictwa i Gospodarki Komunalnej, Infrastruktury i Ochrony Środowiska, Organizacyjnego, Biura Rady, Urzędu Stanu Cywilnego, oraz Straży Miejskiej składa się na obraz naszego Miasta i Gminy. Za wszystko, za czteroletnią  współpracę, serdecznie dziękujemy.

Panie, Panowie Radni!
                Pragnę wyrazić nadzieję, iż wybory 12 listopada dla naszego Miasta i Gminy wyłonią Radę, której członkowie zechcą i potrafią, ze sobą współpracować dla dobra naszej społeczności.

Przewodniczący RM

Wojciech Kazubski

 


«« Powrót    dodaj do facebooka   dodaj do śledzika  
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

 

WYSZUKIWARKA