W dniach 10 – 11 września Wolsztyn promował się na tegorocznej edycji zielonogórskiego Winobrania. Nad przygotowaniem stoiska czuwały pracownice Gminnego Centrum Informacji, Katarzyna Jęczmionka i Danuta Anglart, drugiego dnia promocji pomagała im także odbywająca w GCI wolontariat w ramach Europejskiego Roku Wolontariatu Natalia Łozińska. Stoisko znajdowało się w starych murach Polsko – Niemieckiego Centrum Promocji i Informacji Turystycznej znajdującego się przy samym Rynku. Ceglaste sklepienia i ciężkie drewniane drzwi z okuciami stanowiły fantastyczne tło dla semafora, szlabanu i kolejowej lampy, którą wypożyczyła wolsztyńska Parowozownia oraz dla plansz z wizerunkami naszych najsłynniejszych parowozów. Całość robiła wrażenie. Niektórzy odwiedzający stwierdzali, że stoisko promocji Wolsztyna jest jednym z najciekawszych i najbardziej wyróżniających się pod względem estetyki, dlatego też pewnie cieszyło się znacznym powodzeniem. Wiele spośród nich było w przeszłości związanych z Wolsztynem i okolicami, ale nie tylko. Wizytę złożyli też turyści z Niemiec, Anglii oraz Włoch. Wolsztyńskie stoisko miało także ofertę dla najmłodszych – przy stoliku z kolorowankami, balonami i parowozowymi ciastkami kręciło się dużo najmłodszych uczestników Winobrania.
Oba dni promocji były udane. Wolsztyn jako ośrodek turystyczny budził zainteresowanie. Ludzie chętnie słuchali o jego atrakcjach, zbierali ulotki oraz brali udział w degustacji piernikowych lokomotyw w czerwono – białym lukrze. Miejmy nadzieję, że weekendowa promocja przyniesie efekt i podczas kolejnej Parady Parowozów zanotujemy większą niż zazwyczaj frekwencję.