Kontynuuj W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w "Polityce Cookies".
Wirtualni mogą więcej
2011-09-22 11:19:45

16 września w Wyższej Szkole Logistyki w Poznaniu odbyła się trzecia edycja warsztatów w ramach projektu „Wirtualne laboratoria – sukces innowacji”, w której wzięli udział nauczyciele z techników logistycznych z całej Polski, w tym również z Zespołu Szkół Zawodowych w Wolsztynie. Głównym celem spotkania było podsumowanie pierwszego semestru zajęć z wykorzystaniem Wirtualnych Laboratoriów Logistyczno-Spedycyjnych i Magazynowych w 49 szkołach testujących i omówienie funkcjonalności tego narzędzia. Iwona Cholewa i Paulina Firlej, nauczycielki z ZSZ, odebrały też certyfikaty potwierdzające kwalifikacje w zakresie prowadzenia zajęć w systemie iScala.


Wirtualne Laboratoria Logistyczno-Spedycyjne i Magazynowe (WLLSiM), opracowane przez Wyższą Szkołę Logistyki we współpracy z firmą L-Systems pozwolą uczniom na przyswojenie praktycznej wiedzy i zdobycie umiejętności z zakresu obsługi systemów klasy ERP niezbędnych w późniejszej pracy zawodowej. Dzięki temu uczniowie techników będą lepiej wyedukowani i łatwiej znajdą pracę. Efekty tego widać już dziś – jak wynika z wypowiedzi nauczycieli, uczniowie na obowiązkowych praktykach w większym niż dotychczas zakresie wykonują zadania związane z pracą etatowych pracowników.


Dostosowanie WLLSiM do potrzeb praktyki wymagało starannej analizy potrzeb w zakresie edukacji zawodowej. Dlatego tak istotnym etapem projektu było przetestowanie funkcjonalności tego narzędzia podczas zajęć. Dzięki temu nauczyciele i uczniowie mogli sprawdzić jak pracuje im się z rozwiązaniami stosowanymi na co dzień w firmach. „Ostatnie sześć miesięcy było prawdziwym sprawdzianem dla opracowanych przez nas rozwiązań. Dlatego cieszy nas fakt, że lubicie państwo korzystać z Wirtualnych Laboratoriów, a uczniom podoba się taka forma zajęć. Mamy nadzieję, że dzięki naszej współpracy edukacja zawodowa w Polsce będzie w pełni innowacyjna, a absolwenci techników coraz lepiej przygotowani do pracy.” – podsumował etap testowy Paweł Fajfer, kierownik projektu.


Dla podnoszenia jakości edukacji zawodowej szczególnie warsztaty organizowane dla nauczycieli w ramach projektu są szczególnie ważne. Stwarzają im unikalną możliwość doskonalenia znajomości obsługi WLLSiM i pracy z systemem iScala. Istotna jest również możliwość wymiany opinii – podczas warsztatów nauczyciele z całej Polski mogą spotkać się i porozmawiać o problemach dydaktycznych i wyzwaniach związanych z nauczaniem. Dzięki wzajemnej wymianie wiedzy i doświadczeń są lepiej przygotowani do późniejszego prowadzenia zajęć.


Podczas piątkowego szkolenia obecny był pełen skład personelu kluczowego. Paweł Fajfer podsumował przebieg etapu testowego oraz przedstawił wyniki ewaluacji projektu. Bartosz Osmola omówił plan działań na nadchodzące miesiące w związku z opracowywaniem finalnej wersji Wirtualnych Laboratoriów. Pozostałe osoby zreferowały dotychczasowe działania związane z realizacją projektu od strony techniczno-organizacyjnej i odpowiadały na pytania z sali. Robert Pawlak z firmy L-Systems przedstawił sposób wykorzystania ITSM.
Pierwszą część spotkania zakończył pokaz filmów edukacyjnych opracowanych przez Wyższą Szkołę Logistyki w ramach projektu Wielkopolska Musi Wiedzieć, po którym nauczyciele udali się do laboratoriów komputerowych. Pod okiem instruktorów z WSL i L-Systems przećwiczyli sposoby rozwiązywania najczęściej pojawiających problemów i omówili inne kwestie związane z korzystaniem z WLLSiM.

Informacje dodatkowe
Wirtualne Laboratoria Logistyczno-Spedycyjne i Magazynowe są innowacyjnym narzędziem kształcenia w ramach laboratoriów zawodowych na kierunku technik logistyk. Wykorzystują zaawansowane technologie informacyjno-komunikacyjne (TIK), których rdzeniem jest oprogramowanie biznesowe ERP (ang. Enterprise Resource Planning) udostępnione nieodpłatnie przez firmę Epicor. WLLSiM zostały stworzone w ramach projektu „Wirtualne laboratoria – sukces innowacji”, realizowanego przez Wyższą Szkołę Logistyki w Poznaniu przy współpracy z firmą L-Systems. Projekt WL-SI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.


Współużytkowane przez szkoły środowisko wirtualne składa się z oprogramowania zainstalowanego na szkolnych komputerach oraz baz danych umieszczonych na serwerach zewnętrznych. Pozwala to realizować założenia podstaw programowych w praktyczny sposób bez konieczności zakupu drogiego sprzętu. Uczniowie i nauczyciele w nieograniczonym zakresie mogą korzystać również z materiałów pomocniczych - podręczników, prezentacji Flash uzupełniających zakres treści dydaktycznych oraz szkoleń multimedialnych dla nauczycieli.


Uczniowie kształcą się w oparciu o system iScala, wykorzystywany na co dzień przez przedsiębiorstwa we wspomaganiu działalności gospodarczej (np. Scania, Energizer, Elektrolux). Zdecydowanie zwiększa to praktyczny wymiar laboratoriów zawodowych. Doświadczenia zebrane w ramach tworzenia i uruchamiania WLLSiM posłużą do opracowania metody kształcenia pod nazwą Wirtualnych Laboratoriów, która w przyszłości pozwoli na opracowanie uniwersalnej, powszechnie dostępnej wersji tego narzędzia edukacyjnego dla innych kierunków zawodowych. Z założenia ma to pozwolić na podniesienie poziomu kształcenia zawodowego oraz obniżenie kosztów dostępu do najnowszych materiałów naukowych.

Dodatkowe informacje:
Monika Bogdał
Koordynator ds. upowszechniania informacji o innowacji i włączania jej do głównego nurtu polityki oświatowej projektu „Wirtualne laboratoria – sukces innowacji”
Numer projektu: WND-POKL.03.03.04-00-010/10
Wyższa Szkoła Logistyki
ul. Estkowskiego 6
61-755 Poznań
tel. 503 185 408
fax. 061 850 47 75
monika.bogdal@wsl.com.pl
 

«« Powrót    dodaj do facebooka   dodaj do śledzika  
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

 

WYSZUKIWARKA