Dnia 13 października 2011 uczniowie z Szkoły Podstawowej nr 3 im. Michała Drzymały w Wolsztynie odwiedzili Burmistrza Wolsztyna Andrzeja Rogozinskiego dzieląc się z nim chlebem w ramach „Tydzień Chleba na zakwasie w szkole 2011”.
BĄDŻ DOBRY JAK CHLEB
W roku szkolnym 2010 - 2011 Szkoła Podstawowa nr 3 im. Michała Drzymały przystąpiła do programu „Szkoła Promująca Zdrowie”. W trosce o zdrowie i w odpowiedzi na apel fundacji DOBRE ŻYCIE po raz pierwszy w tym roku przyłączyliśmy się do tegorocznej edycji „Tygodnia Żytniego Chleba w Szkole”, który odbył się w dniach 10-16 października 2011 roku, pod patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Ministerstwa Rolnictwa.
Celem akcji było zwrócenie uwagi na problem chleba, a także podniesienie świadomości konsumentów na temat odżywczych i zdrowotnych właściwości chleba na zakwasie, wypiekanego tradycyjnymi metodami.
Pragniemy, aby nasi uczniowie świadomie wybierali to, co jedzą. Chcemy, aby na stołach „królował” zdrowy chleb, czyli chleb razowy. Jednocześnie mamy nadzieję, że dzięki zajęciom praktyczno – edukacyjnym nasi uczniowie poznali i będą kultywowali piękną tradycję, związaną z symboliką i historią chleba pieczonego na zakwasie. Chcemy umocnić szacunek do niego, sprawić, że zrodzą się refleksje i dobre myśli.
„Tydzień Chleba w Szkole” był okazją, aby zastanowić się nad swoją dietą, uważniej wybierać produkty w sklepie, dokładniej czytać etykiety, by po prostu zacząć się troszczyć o swoje zdrowie!
W środę 12.10.2011r. w całym budynku SP 3 pięknie pachniało chlebem. Każdy mógł skosztować tego pysznego, świeżego i przede wszystkim zdrowego pokarmu wypiekanego z mąki żytniej na zakwasie.
W tym dniu codziennej pracy uczniów, nauczycieli i wszystkich pracowników szkoły towarzyszyła wystawa chleba. Ten jeden dzień w szkole, uroczysty, choć zwyczajny dzień pracy, to przykład jak można wplatać nasze staropolskie zwyczaje w naturalny rytm pracy szkoły.
W czasie trwania „Tygodnia …” w Szkole Podstawowej nr 3 im. Michała Drzymały w Wolsztynie odbyły się następujące działania: