Organizatorzy Festiwalu mają zaszczyt zaprosić już po raz szesnasty na Festiwal Piosenki Religijnej im. Jana Pawła II do Świętna w dniach 19-20.05.2012 r. W tym roku uczestnikami Festiwalu oprócz dzieci, młodzieży, osób dorosłych z Polski będzie grupa młodzieży niemieckiej z Kolonii, a także młodzież polonijna z okręgu solecznikowskiego na Litwie.
Gośćmi Festiwalu będą Magda Anioł z zespołem śpiewająca piosenki religijne takie jak: "Zaufaj", "Piosenka o dobrym pasterzu", "Pioseneczka" w dniu 19.05.2012 r. (sobota) w godzinach od 18.30 do 20.00. W dniu 20.05.2012 r. (niedziela) o godz. 14.00 zaśpiewa dla uczestników i widzów Zbigniew Wodecki. Zapraszamy chętnych do udziału, a także widzów w sobotę i niedzielę na wszystkie atrakcje przewidziane w programie Festiwalu."
REGULAMIN XVI FESTIWALU PIOSENKI RELIGIJNEJ
IMIENIA JANA PAWŁA II
W ŚWIĘTNIE
19.05.2012 – 20.05.2012
„JAN PAWEŁ II – JEGO ŚWIĘCI
I BŁOGOSŁAWIENI”
CEL ORGANIZACJI FESTIWALU
1. Festiwal jest cyklicznym spotkaniem wszystkich tych, którzy chcą sławić imię wielkiego Polaka Jana Pawła II poprzez wspólne muzykowanie.
2. Wykorzystanie muzyki RELIGIJNEJ do budowania wzajemnych relacji tolerancji i poszukiwania wspólnych pól do działania we wspólnocie ekumenicznej według myśli Jana Pawła II.
3. Odkrywanie muzyki religijnej dla dzieci i młodzieży poprzez nowatorskie sposoby jej prezentacji i wyrażania wywołanych przez nią uczuć i doznań.
4. Popularyzacja muzyki religijnej wśród mieszkańców małych miejscowości.
5. Spotkanie uczestników w doskonaleniu swoich umiejętności muzycznych - warsztaty.
6. Wymiana doświadczeń muzycznych i organizacyjnych , wymiana kulturalna dzieci i młodzieży, animatorów, opiekunów z różnych stron Polski.
7. Festiwal jest elementem programu edukacyjnego szkoły podstawowej i przedszkola imienia Jana Pawła II w Świętnie.
8. Popularyzacja śpiewu i muzykowania oraz zabawy wśród dzieci i młodzieży.
9. Konsultacje warsztatowe z zawodowymi muzykami.
10. Wspaniała wesoła zabawa wśród przyjaciół.
11. Ekumeniczne przeżywanie łączenia się z Bogiem ludzi różnych wyznań i kultur.
12. Wzajemne poznawanie kultury i obyczajów, tworzenie wspólnych dzieł artystycznych integrujących różne społeczności.
13. Stworzenie wystawy o Janie Pawle II.
14. UDZIAŁ W FESTIWALU JEST SPEŁNIENIEM POWYŻSZYCH ZAŁOŻEŃ, SAMA RYWALIZACJA W FESTIWALU JEST SYTUACJĄ DRUGORZĘDNĄ I WSPOMAGAJĄCĄ – NIE NAJWAŻNIEJSZĄ.
ORGANIZATORZY
1. Uczniowski Klub Sportowy „Leśnik – Junior” w Świętnie
PARTNERZY
- ZESPÓŁ SZKOLNO – PRZEDSZKOLNY IMIENIA JANA PAWŁA II W ŚWIĘTNIE
TERMIN 19.05.2012 – 20.05.2012
ZAŁOŻENIA OGÓLNE FESTIWALU
1. Uczestnicy festiwalu piosenki religijnej śpiewają jedną piosenkę o tematyce religijnej.
2. Uczestnikami festiwalu mogą być dzieci i młodzież, oraz osoby dorosłe.
3. Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc /ilości piosenek w konkursie/ udział w festiwalu biorą osoby i zespoły według kolejności zgłoszeń, przewidujemy udział solistów i grup, zespołów /nie ma limitu osób na zespół/ w sumie do 50 piosenek w konkursie.
4. Uczestnikami są osoby, zespoły reprezentujące: domy kultury, szkoły, parafie, organizacje religijne, rodziny muzykujące, inne.
5. Można śpiewać z własnymi instrumentami, z podkładem muzycznym na płytach CD. Istnieje możliwość podłączenia instrumentów elektronicznych pod aparaturę nagłaśniającą.
6. Piosenki mogą być znane i nieznane, nawet własne kompozycje przygotowane przez uczestników i ich opiekunów.
7. Kolejność występów jest losowana w poszczególnych kategoriach przed rozpoczęciem festiwalu.
8. Dzieci w wieku przedszkolnym wszystkie są laureatami.
9. W poszczególnych kategoriach wyłaniani są laureaci w ilości dowolnej – decyduje o tym komisja oceniająca.
10. Wyłania się najlepszego solistę w kategoriach indywidualnych i najlepszy zespół w kategoriach zespołowych.
11. WSZYSCY UCZESTNICY FESTIWALU OTRZYMUJĄ NAGRODY.
12. Soliści śpiewają samodzielnie bez chórków /może towarzyszyć soliście zespół muzyczny z podkładem instrumentalnym/.
13. Zespoły z uczestnikami w różnym wieku uczestniczą w festiwalu w kategorii zespołowej odpowiedniej do wieku najstarszego członka zespołu.
14. UCZESTNICY FESTIWALU MAJĄC ŚWIADOMOŚĆ, ŻE KONKURS ODBYWA SIĘ W DWA DNI MUSZĄ ZAKŁADAĆ SWOJĄ OBECNOŚĆ W OBYDWA DNI FESTIWALOWE /NIE PRZYBYCIE W NIEDZIELĘ JEST JEDNOZNACZNE Z REZYGNACJĄ Z NAGRÓD/
15. LAUREACI MAJĄ OBOWIĄZEK UCZESTNICZYĆ W KONCERCIE LAUREATÓW/.
16. Wszelkie sytuacje nie objęte tym regulaminem rozstrzyga organizator.
17. NAGRODAMI SĄ:
- BŁOGOSŁAWIEŃSTWO OD PANA BOGA
- DYPLOMY I NAGRODY RZECZOWE DLA WSZYSTKICH UCZESTNIKÓW /SKROMNE/
- STATUETKI „ZŁOTE KAROLKI” DLA LAUREATÓW
- WDZIĘCZNOŚĆ I PODZIW WIDZÓW
- doświadczenie i wiedza wyniesione z zajęć i spotkania z jurorami.
18. Koszty udziału
- uczestnicy nocujący – płacą 30 zł od osoby za kolację w sobotę, nocleg w ośrodku wypoczynkowym, śniadanie i obiad w niedzielę, zwiedzanie w niedzielę. Dojazd do ośrodka i przejazd w niedzielę na miejsce festiwalu we własnym zakresie lub zapewniają ten dojazd organizatorzy /NIEODPŁATNIE – konieczność zapewnienia transportu, czy własny transport należy zaznaczyć w zgłoszeniu/
- organizatorzy nie zwracają kosztów przejazdu na i z festiwalu
- opiekun 1 osoba – pobyt nieodpłatny
- kierowca busa, autobusu – pobyt nieodpłatny
19. UCZESTNICY NIE NOCUJĄCY – mają zapewnioną darmową kolację W SOBOTĘ PO 17.00
NIE PRZEWIDUJE SIĘ OBIADU W SOBOTĘ DLA UCZESTNIKÓW
KATEGORIE UCZESTNIKÓW
1. Kategorie indywidualne
Kat. I 7 do 10 lat
Kat. II 11 do 13 lat
Kat. III 14 do 16 lat
Kat IV 17 do 19 lat
2. Kategorie zespołowe – zespoły od 2 do 4 osób
Kat. I 7 do 10 lat
Kat. II 11 do 13 lat
Kat. III 14 do 16 lat
Kat IV 17 do 19 lat
3. Kategorie zespołowe – zespoły od 5 osób - wzwyż
Kat. I do 6 lat /DOWOLNA ILOŚĆ W ZESPOLE – JEDNA REPREZENTACJA Z PRZEDSZKOLA/
Kat. II 7 do 10 lat
Kat. III 11 do 13 lat
Kat. IV 14 do 16 lat
Kat V 17 do 19 lat
4. Kategorie dla dorosłych OD 20 LAT WZWYŻ
Kat. I indywidualna
Kat. II 2 – 4 0sób od duetu do kwartetu
Kat. III zespoły od pięciu osób wzwyż
5. Kategoria dla chórów
Kat. I – chóry dziecięce – wiek do 17 lat
Kat II – pozostałe chóry - wiek uczestników /wszystkich lub części 18 lat i więcej/
o wieku uczestnika lub uczestników decyduje rok urodzenia /nie miesiąc/
UWAGA:
Bardzo prosimy przestrzegać zasad dotyczących wieku uczestników, by uniknąć nieporozumień – chodzi przecież o wspólną atmosferę fantastycznego braterstwa i przyjaźni!
ORGANIZATORZY ZAPEWNIAJĄ
- Obsługę techniczną, możliwość prób przed występami.
- Opiekę organizacyjną dla uczestników i wszelką pomoc, informacje.
- Pomieszczenia na zmianę lub zostawienie odzieży.
- Smaczną kolację dla wszystkich uczestników i ich opiekunów /w dniu prezentacji/.
- Możliwość noclegu ze śniadaniem drugiego dnia, dowóz do ośrodka i następnego dnia dowóz do szkoły w Świętnie, obiad.
- Możliwość konsultacji.
ZGŁOSZENIA przyjmujemy listownie, telefonicznie, mailem na adres:
Zespół Szkolno-Przedszkolny
Ul. Szkolna 3
64-224 Świętno
Tel. (068) 384 13 12
sp.swietno@poczta.fm
Zgłoszenia należy przesłać
w terminie do dnia
20.04.2012r.
W zgłoszeniu należy podać:
- nazwisko i imię wykonawcy, nazwę zespołu,
- kogo reprezentuje,
- tytuł piosenki,
- kategoria konkursowa,
- ilość uczestników,
- ilość opiekunów,
- czy zapewnić transport na nocleg,
- liczba dziewcząt, liczba chłopców,
- informacje, czy zostają na nocleg (dowód wpłaty przekazem pocztowym kwoty za nocleg – może być kserokopia),
- potrzeby techniczne – sprzętowe,
Festiwal odbędzie się na boisku Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Świętnie
Wszelkich dodatkowych informacji udzielają organizatorzy telefonicznie:
(68) 384 13 12.
Ocenie podlega wykonanie piosenki, jej interpretacja, wykorzystanie możliwości wokalnych, walory estetyczne, dobór akompaniamentu, ogólne wrażenie.
MAKSYMALNIE PRZYJMUJEMY TYLKO 50 PIOSENEK – LICZBA WYKONAWCÓW
W ZESPOŁACH BEZ OGRANICZEŃ
PROPONOWANY PROGRAM
19.05.2012 r. SOBOTA
10.00-12.30 - Przyjazd uczestników - próby.
13.00-13.30 – Losowanie kolejności występów, sprawy organizacyjne – spotkanie z opiekunami i przedstawicielami uczestników.
14.00-18.30 - Prezentacje konkursowe.
18.40-20.00 -KONCERT - GOŚCI FESTIWALU
20.20- 21.00 - Msza Święta – polowa i Apel Jasnogórski.
23.00 - ? - Ognisko dla nocujących uczestników na terenie ośrodka.
20.05.2012 r. NIEDZIELA
09.00 – nocujący - śniadanie.
10.00 - 12.00 - nocujący – zabawy na terenie, rozgrywki, konsultacje warsztatowe
12.30 – obiad dla nocujących uczestników.
14.00-15.00 - KONCERT - GOŚĆ FESTIWALU
15.30 - Ogłoszenie wyników festiwalu, rozdanie upominków i nagród „Złotych Karolków”- ORAZ KONCERT LAUREATÓW /udział laureatów obowiązkowy/.
17.30 - Zakończenie festiwalu
ZAPRASZAMY !
W IMIENIU ORGANIZATORÓW
DYREKTOR ZESPOŁU SZKOLNO – PRZEDSZKOLNEGO
IMIENIA JANA PAWŁA II W ŚWIETNIE
MGR JERZY LUFTMANN