Kontynuuj W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w "Polityce Cookies".
Wydział Spraw Obywatelskich Urzędu Miejskiego w Wolsztynie informuje
2013-04-02 07:30:47

Wydział Spraw Obywatelskich Urzędu Miejskiego w Wolsztynie informuje, że od 1 stycznia 2013 r. ustawą z dnia 7 grudnia 2012 r. o zmianie ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych oraz niektórych innych ustaw ( Dz. U. z 2012 r. poz. 1407 ) zniesione zostały niektóre zapisy dotyczące obowiązku meldunkowego. Wprowadzono szereg ułatwień, między innymi:
 

  1. wprowadzono możliwości automatycznego wymeldowania przy zameldowaniu się w nowym miejscu;
  2. wprowadzono możliwości dopełnienia obowiązku meldunkowego przez pełnomocnika;
  3. odstąpiono od konieczności zgłaszania przy dopełnieniu obowiązku meldunkowego informacji o wykształceniu, obowiązku wojskowym oraz przedkładania książeczki wojskowej;
  4. zniesiono obowiązek zameldowania obywateli polskich, obywateli UE, obywateli państw EFTA – stron EOG oraz obywateli Konfederacji Szwajcarskiej na pobyt czasowy nie przekraczający trzech miesięcy;
  5. zlikwidowano obowiązek meldunkowy wczasowiczów i turystów;
  6. zlikwidowano obowiązek właścicieli, dozorców i administratorów nieruchomości oraz zakładów pracy do weryfikowania obowiązku meldunkowego przez mieszkańców lub pracowników;
  7. wydłużono termin na realizację obowiązku meldunkowego z 4 dni do 30 dni oraz zniesiono sankcji karnych za niedopełnienie obowiązku meldunkowego;
  8. wydłużono okresy wyjazdów zagranicznych podlegających zgłoszeniu w ewidencji z 3 miesięcy do 6 miesięcy.  

 

 

 

 

 

«« Powrót    dodaj do facebooka   dodaj do śledzika  
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

 

WYSZUKIWARKA