Kontynuuj W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w "Polityce Cookies".
DOBRY POCZĄTEK KLUCZEM DO LEPSZEJ PRZYSZŁOŚCI
2012-12-31 08:59:58

 

 

REALIZACJA PROJEKTU SYSTEMOWEGO
„DOBRY POCZĄTEK KLUCZEM DO LEPSZEJ PRZYSZŁOŚCI”
ZOSTAŁA ZAKOŃCZONA!


 

 

Z dniem 31 grudnia 2012 roku szkoły podstawowe z terenu Gminy Wolsztyn zakończyły udział w projekcie systemowym pn. „Dobry początek kluczem do lepszej przyszłości”, współfinansowanym z Unii Europejskiej, w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt realizowany był w okresie od 1 września 2011 roku do 31 grudnia 2012 r. w 12 szkołach podstawowych z klasami I-III, tj. Szkole Podstawowej nr 1, Szkole Podstawowej nr 3, Szkole Podstawowej nr 5 w Wolsztynie, Zespole Szkolno-Gimnazjalnym w Obrze, Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Kębłowie, Zespole Szkolno-Przedszkolnym mw Świętnie, Szkole Podstawowej w Starym Widzimiu, Szkole Podstawowej we Wroniawach, Szkole Filialnej w Adamowie, Szkole Filialnej w Karpicku, Szkole Filialnej w Starej Dąbrowie i Szkole Filialnej w Tłokach. Wykonawcą projektu – wyłonionym w drodze przetargu nieograniczonego – była Wielkopolska Akademia Nauki i Rozwoju w Poznaniu, która zapewniła wykwalifikowaną kadrę dydaktyczną do przeprowadzenia zajęć i zakupiła pomoce dydaktyczne do szkół. 

Celem projektu, było zindywidualizowanie pracy z uczniem już od I etapu edukacyjnego, poprzez uruchomienie w szkołach dodatkowych zajęć, zarówno wyrównujących wiedzę jak również rozwijających umiejętności i zainteresowania uczniów, w zależności od określonych w szkole potrzeb. Ponadto, zamierzeniem projektu było doposażenie bazy szkolnej w niezbędne do prowadzenia zajęć pomoce dydaktyczne. Każda z gminnych szkół samodzielnie podjęła decyzję jakie typy zajęć będzie realizowała, mając na uwadze przeprowadzoną wcześniej diagnozę dzieci. W wyniku tego w szkołach były realizowane takie typy zajęć jak: zajęcia dla dzieci ze specyficznymi problemami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji, zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych, gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy, zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy, kinezjologia edukacyjna, specjalistyczne zajęcia dla dzieci niepełnosprawnych – EEG Biofeedback, specjalistyczne zajęcia rewalidacyjne oraz zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów: matematyczno-przyrodnicze, artystyczne, wokalne, informatyczne czy dziennikarskie. Podczas całego okresu prowadzenia zajęć, tj. od połowy kwietnia do końca listopada ubiegłego roku łącznie przeprowadzono 2400 godzin zajęć, a uczestniczyło w nich 727 uczniów (387 dziewczynek i 340 chłopców).

Projekt w całości finansowany był w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Poddziałanie 9.1.2. Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych, a jego wartość wyniosła 537.584,00 zł.

«« Powrót    dodaj do facebooka   dodaj do śledzika  
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

 

WYSZUKIWARKA