REALIZACJA PROJEKTU SYSTEMOWEGO
„DOBRY POCZĄTEK KLUCZEM DO LEPSZEJ PRZYSZŁOŚCI”
ZOSTAŁA ZAKOŃCZONA!
Z dniem 31 grudnia 2012 roku szkoły podstawowe z terenu Gminy Wolsztyn zakończyły udział w projekcie systemowym pn. „Dobry początek kluczem do lepszej przyszłości”, współfinansowanym z Unii Europejskiej, w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt realizowany był w okresie od 1 września 2011 roku do 31 grudnia 2012 r. w 12 szkołach podstawowych z klasami I-III, tj. Szkole Podstawowej nr 1, Szkole Podstawowej nr 3, Szkole Podstawowej nr 5 w Wolsztynie, Zespole Szkolno-Gimnazjalnym w Obrze, Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Kębłowie, Zespole Szkolno-Przedszkolnym mw Świętnie, Szkole Podstawowej w Starym Widzimiu, Szkole Podstawowej we Wroniawach, Szkole Filialnej w Adamowie, Szkole Filialnej w Karpicku, Szkole Filialnej w Starej Dąbrowie i Szkole Filialnej w Tłokach. Wykonawcą projektu – wyłonionym w drodze przetargu nieograniczonego – była Wielkopolska Akademia Nauki i Rozwoju w Poznaniu, która zapewniła wykwalifikowaną kadrę dydaktyczną do przeprowadzenia zajęć i zakupiła pomoce dydaktyczne do szkół.
Celem projektu, było zindywidualizowanie pracy z uczniem już od I etapu edukacyjnego, poprzez uruchomienie w szkołach dodatkowych zajęć, zarówno wyrównujących wiedzę jak również rozwijających umiejętności i zainteresowania uczniów, w zależności od określonych w szkole potrzeb. Ponadto, zamierzeniem projektu było doposażenie bazy szkolnej w niezbędne do prowadzenia zajęć pomoce dydaktyczne. Każda z gminnych szkół samodzielnie podjęła decyzję jakie typy zajęć będzie realizowała, mając na uwadze przeprowadzoną wcześniej diagnozę dzieci. W wyniku tego w szkołach były realizowane takie typy zajęć jak: zajęcia dla dzieci ze specyficznymi problemami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji, zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych, gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy, zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy, kinezjologia edukacyjna, specjalistyczne zajęcia dla dzieci niepełnosprawnych – EEG Biofeedback, specjalistyczne zajęcia rewalidacyjne oraz zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów: matematyczno-przyrodnicze, artystyczne, wokalne, informatyczne czy dziennikarskie. Podczas całego okresu prowadzenia zajęć, tj. od połowy kwietnia do końca listopada ubiegłego roku łącznie przeprowadzono 2400 godzin zajęć, a uczestniczyło w nich 727 uczniów (387 dziewczynek i 340 chłopców).
Projekt w całości finansowany był w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Poddziałanie 9.1.2. Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych, a jego wartość wyniosła 537.584,00 zł.