Podczas 17. Konferencji "Miasta w Internecie", która odbyła się w dniach 19-21 czerwca w Gdańsku, przyznane zostały prestiżowe statuetki "Złota@ 2013". Jubileuszowa edycja konkursu, organizowanego przez Stowarzyszenie "Miasta w Internecie" już po raz piętnasty, miała na celu wyłonienie i promowanie samorządów lokalnych, podejmujących aktywne i skuteczne działania na rzecz rozwoju cyfrowego.
W tym roku jako jedyny z pośród wszystkich w Polsce samorządów Urząd Miejski w Wolsztynie w dniu 19 czerwca 2013 r. otrzymał wyróżnienie w kategorii „Samorządowy Lider Szerokopasmowego Internetu”, nad którym patronat objął Urząd Komunikacji Elektronicznej, warto też wspomnieć, że dokładnie rok temu w tym samym miejscu Urząd Miejski w Wolsztynie otrzymał wyróżnienie w kategorii: "Lidera Cyfrowej Administracji". Są to dwa najwyższe wyróżnienia jakie można było otrzymać w dwóch w/w kategoriach. Wręczenia wyróżnienia dokonał dr Michał Boni Minister administracji i cyfryzacji.
W konkursie tym zgłaszane projekty oceniane były pod kątem:
a) sposobu i zakresu zastosowania sieci bezprzewodowych i ich systemów do realizacji usług publicznych dla mieszkańców
b) skuteczności i trwałości partnerstwa między samorządami a operatorami lokalnymi
c) zakresu oddziaływania - stopnia, w jakim projekt wpływa na zaspokojenie potrzeb mieszkańców w zakresie szerokopasmowego dostępu do Internetu (powyżej 1 Mb/s)
W imieniu Burmistrza Wolsztyna Andrzeja Rogozinskiego, to prestiżowe wyróżnienie odebrał pracownik i przedstawiciel Urzędu Miejskiego Pan Damian Sarbak, który podczas wystąpienia przedstawił działania Burmistrza Wolsztyna, jakie podejmowane są przez niego na terenie Gminy Wolsztyn oraz plany związane z budową miejskiej sieci światłowodowej. Wspomniano również o wyróżnionym przez kapitułę projekcie pt. „8.3 przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu na terenie Gminy Wolsztyn”, który dostarczy Internet wykluczonym cyfrowo mieszkańcom ale i polepszy pozostałym mieszkańcom Gminy jakość świadczonym usług po przez rozwiązania teleinformatyczne i usługi e-administracji.